Alla inlägg under januari 2009

Av Annelie - 29 januari 2009 10:30

Mmm...så då sitter man här med ett sjukt barn. Hon är rätt så pigg trots röda ögon, rinnande näsa och hög feber.Hon envisas med att leka doktor och använder mig som sin provpatient..*ler*Nåja, tur att det är fort övergående när hon blir så trött. Så just nu sitter hon halvsovandes i soffan och ser på TV.Ska faktiskt göra lite nytta nu när jag är hemma. Har suttit och skrivit ner en kladd på vad jag ska maila in till min chef för det kommande lönesamtalet. Så jag får se om jag kanske gör det ikväll när min man har kommit hem. Så då har man kanske gjort någon form av nytta i alla fall...*ler*Nu ska jag vara med min sjuka lilla söta dotter....Kram!

Av Annelie - 28 januari 2009 19:15

Ja sånt är livet...*suck*Idag på jobbet blev en liten flicka sjuk, fick feber och var riktigt hängig...Hennes mormor som hämtade, sa lite på skämt att det var nog för att hon hade sagt igår att flickan hade fått vara riktigt frisk ett bra tag nu...Jag höll med att så var det hemma hos oss åxå just nu...att man hoppas på att slippa den här influensan.Jaha, vad händer???Som sagt man skulle aldrig ha sagt nått!Lillan ligger nu i jättefeber och snoret rinner...*suck*Man får hålla tummarna att det "bara" är förkylning, men det kom så plötsligt så det lutar nog mot influensa hållet.Så imorgon blir det VAB... Tråkigt! Nåja hon kan inte rå för att hon blir sjuk och pappan i huset kunde inte vara hemma för han har nån form av samordningsroll på sitt arbete så tja...tydligen var det viktigare än mitt jobb????*ler* nä då, nu verkar jag lite sarkastisk, han säger att han kan ta till veckan om det inte har gått över, och det är juh bra. Att dela på att vara hemma.Nä nu ska jag gå och lägga mig, måste dock upp imorgon och skicka iväg min son på skolan, han har utflykt till en skidbacke där de ska åka lite slalom och grilla gott!!! Så det gäller att se till att han får med sig hela lasset till skolan..*ler*Kram på er där ute!

Av Annelie - 25 januari 2009 19:30

Ja ni, som sagt har jag varit ganska frånvarande från bloggen. Dock har jag faktiskt inte läst min bok!!! *otroligt!*Nä, utan i fredags var jag i säng i god tid för i går, lördag steg jag upp vid 7 tiden.Jag skulle möta min syster och hennes vän på en statoil mack i gammelstan klockan 9 på morgonen.Sen bar det iväg till IKEA!!!Shoppa det gjorde vi!Det blev en hel del att handla, min syster handlade en hel del massa till sin nya lgh, och det var himla kul att få vara lite smakråd;) *alltid roligare att shoppa för andras pengar*Lite smått och gott blev det till mig med! En expedithylla i vitt, förvaringslådor, skrivbord till lillan, skrivbordstol till lillan, spotsystem till förrådet, krokar, en plafond, lampan knubbig i vitt och lite annat lull lull som jag säkert glömt att skriva ner.Skred över min budget på 300:- *suck* jag brukar inte göra det, snarare åt andra hållet...någon gång ska det vara den första!Däremot lyckades jag trolla med min systers pengar så att hon fick mera för den budgeten hon hade just då än vad hon hade räknat på. *duktiga jag!!!* *ler*Skruvade ihop allt igår kväll, blev mycket fint!! men snacka om att jag var sliten. Nacken kändes som den skulle gå av och kroppen var helt slut.Vi åkte från Haparanda 16.55 och då hade vi varit där sen ungefär vid 10:e tiden...så ni förstår, en låååååååååång dag.Jag som brukar göra IKEA på ungefär 3 timmar...*ler*Idag har vi inte gjort många knop här hemma, mannen i huset är inte så pigg, han hostar och snörvlar och det låter inte ngt vidare.Får hålla tummarna att det bara är en vanlig förkylning och att det inte blir den här influensan. Fast de som vet säger att i sådana fall skulle han legat nu...den kommer som ett brev på posten, den smyger sig inte på. Nu ska jag snart hoppa i duschen, sen blir det bara att mysa framför tv:n tills det är dags för sängen.Ha de så gott alla!!! KRAM!

Av Annelie - 22 januari 2009 18:45

Hej alla glada där ute i internetdjungeln!jag ber så mycket om ursäkt för mitt dåliga uppdaterande men det har varit rätt så mycket här hemma och på jobbet så jag har knappt orkat med mig själv....*visserligen gör man ändå aldrig det men dock..*L*L ' Idag har jag ringt ett samtal och pratat med en människa om vissa saker som gäller en närstående till oss. Tyvärr inga roliga saker men mycket behövliga. Jag hade en stor klump i magen och mådde jättedåligt och visste knappt om jag skulle tordas framföra det. Men tack gode gud så gick det bra!!! Människan i frågan tog det bra och förstod vad jag ville och mötte mig halvvägs i våran konversation. Jag måste medge att det trodde jag faktiskt inte...*TACK VÄNNEN!!*Så nu får jag hålla alla tummarna att detta som vi pratat om kommer att följas och att det hela kommer att bli toppen för den personen som det hela gäller...Vi har dock en lång väg att vandra, många uppförsbackar men lika många fallgropar, innan vi ser ngt resultat men skam den som ger sig!!! Jag nämner inga namn för jag vill inte peka ut ngn men jag var bara tvungen att på ngt sätt lätta mitt hjärta om ni förstår. Även om det jag skriver verkar vara en jäkla massa galamatias...*ler*Det var nog det som har tyngt mig mest den här veckan, det har varit många samtal hit och dit, möten med olika personer så att jag känner mig snart gråhårig.Det är för väl att coop forum har en massa hårfärger till försäljning. Då har man en möjlighet att dölja det ofrånkomliga...*ler*Det roliga idag!!!Min "lover" min "nya man" har kommit tillbaka!! Han som jag ingått tvegifte med!!!...*skratt*OCH hör och häpna, det är MIN man som har köpt "han" ....*skratt* Det är då tur att han inte är svartsjuk...*skratt*Här är han:

Fast den är Orange!!!Jag har redan legat på den i nästan en timme!! Så skönt!!! Jag har verkligen längtat efter det här.Nu ligger faktiskt min man på den åxå.Som det verkar just nu så sover han snart*L*Tack syster för att du fixade mattan snabbt åt lilla jag!!! Många kramizar ENDAST till dig idag...*ler*

Av Annelie - 18 januari 2009 19:00

Lustigt hur alltting kan te sig egentligen. Jag tänkte bara det här med internet. Blogg, facebook, msn,ICQ, ja listan kan göras lång.Gick med i facebook här för ett tag sedan, men efter min promenad idag, där man har gott om tid att tänka. Så bestämde jag mig för att ta bort mig från facekonto.Det var inte för någon speciell anledning eller det var det nog men det kommer att låta så banalt....*ler*Saken hör till den, när jag började med msn, var det mycket för att hålla kontakt ( gratis ) med mina vänner och så har det så många andra fina finesser.Sen startade jag min blogg, för att mina vänner och släkt så bor längre bort ska kunna läsa lite om vad som händer här hemma. Det är inte alltid man hinner *rapportera* om man säger så...:)Sen har man varit med i både det ena och det andra genom tiderna...Sen blev det då facebook...ja jisses!Vad vill jag då komma fram till???JO, jag saknar det här med att sitta och dricka kaffe HEMMA hos varandra istället för att skicka massa roliga gubbar via snabbchatt, el en bild på en kaffekoppa,el sända söta små hjärtan som visar att man bryr sig...ja ni förstår.OM man bryr sig kan man väl sätta sin söta lilla rumpa i en bil kanske och kika förbi??Eller ringa??? "Hej hur mår du???"Den meningen försvinner lite via nätet....man visar att man bryr sig, via ord och små söta mail, men sen då??Vad händer sen???Nä, jag tycker det är sorgligt, även för min egen del, jag har juh själv hamnat i "söta hjärtan träsket"...så fy på mig med vetja!!!Min man fattar inget av detta, tycker det är helt ute. "jag vill då se mänskan i prata ve`" säger han....och jag föstår han, det gör jag med...Nä nu ska jag sluta vara så himla tråkig, men fattar ni??? Kramiz!!

Av Annelie - 16 januari 2009 20:30

Hejsan alla!Har varit lite frånvarande en tid, inte så länge men dock.Som ni vet har jag varit upptagen med en bok..*ler* SOM jag läste ut igår kväll!Rekommenderar den varmt! Den var så bra! Jag hade dragit mina egna slutsatser och teorier, men icke det...hade ungefär 1% rätt! *skratt*Läget har varit rätt så lugnt här hemma, jag har vilat rätt så mycket och har pratat med min läkare som ska försöka skynda på processen lite för min remiss till magnetröntgen. Fick även utskrivet Brufen 800 mg och panodil 1 g som jag ska ta regelbundet. ( brufen ska jag bara ta på kvällen ) så vi får väl se. Inatt har jag faktiskt sovit rätt OK men som sagt värken får jag leva med. Bara jag slipper de värsta topparna så...*ler*Nyhet! Nästa helg åker lilla jag med min ena syster till IKEA!!! YES!Tyvärr är väl ekonomin lite knaper men lite spottar och småsaker ska jag nog inhandla till förrådet för nu ska snart datorn flytta ut ur vårt sovrum!!...*längtar*Nu ska jag vara lite social med min "halva" familj, den andra halvan har åkt till sin pappa i helgen. Är riktigt tomt här hemma.Kramiz

Av Annelie - 14 januari 2009 20:00

Funderade lite, om man nu inte ska säga mycket, när jag öppnade posten idag.Har äntligen fått hem att jag kommer att bli kallad på magnetröntgen för att röntga halsryggen.Och väntetiden??Gissa???12 månader!!!!Om ett år alltså!Jisses, kanske jag hinner bli pillerknaprare?, el förlamad i höger sida?, el och el och el....Ja listan kan göras lång!Känns inte roligt, visserligen får man stå och vänta och gå åt sidan för de mera akuta ärendena och det har jag full förståelse för. Men just nu, i detta nu känner jag mig väldigt egoistisk!...*ler*Ja...*suck*Får väl så snällt vänta det här året och göra så gott jag kan, men jag kommer att ringa dit och ställa mig på en lista.Det är en lista på personer som kan komma när som hellst i fall det blir ngt återbud, så har jag tur kanske det blir inom ett år...Håll tummarna för mig!!!Kram!Nu ska jag läsa...igen...*ler*

Av Annelie - 13 januari 2009 19:45

Firade juh 3 månader igår!!! Hipp hipp hurra!!!!Helt rökfritt alltså...*ler*Glömde skriva läste juh boken!

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards