Alla inlägg under november 2010

Av Annelie - 29 november 2010 19:30

Nja, så där...tung dag och framförallt låååååååååååång...imorgon ny dag i Luleå sen är det "bara" den skriftliga examinationen kvar...*yes*

Sen får man se om man blir godkänd eller inte...


Nu är det då kväller, kaffekoppen i högsta hugg, lillan som gnäller, de stora barnen på vift i kylan, allt e som det ska..


Kram!

Av Annelie - 28 november 2010 23:05

Alltså, vill bara meddela, man får gärna kommentera mina inlägg, och sen har jag även upptäckt att man ska ställa lite frågor till mig i frågerutan här till höger...så vassego...de e bara att köra hårt!

Av Annelie - 28 november 2010 20:50

Eller så inte, vad vet jag...imorgon vet jag om jag är nöjd med de arbete jag har lagt ner i mitt skrivande och pluggande.

Varför ska jag göra det så invecklat, egentligen så handlar det mesta om att få upp sina pedgogögon och börja tänka lite mera utanför ramarna, backa bakåt och reflektera och inte vara så inskränkt.

Men nä...det ska analyseras, filsofera och tänka ännu mera, för sån är jag...blir aldrig någonsin nöjd.

ÄVEN om jag har skrivit ner och tycker det är okey, så läser jag det imorgon så får jag andra synvinklar och skulle genast kunna skriva om det...igen..*suck*


Men sicken tur jag har då, jag kommer inte hinna med det och orka med det ikväll det gör jag bara inte.

Tyvärr så har jag endast EN sak kvar!

Den där boken...kommer ni ihåg den här:













Japp, den dära boken...*suck* DEN har jag inte gjort klart, undra varför??? för att jag inte gillar den kanske??? och så dessa frågor...ge mig styrka nån!!!

Av Annelie - 28 november 2010 16:39

Å snälla tomten! Låt mig få dem!

Jag önskar att få låna min syster http://meandmy.bloggplatsen.se/ plugghuvud ett tag, för hon e så bra på att studera!! DET skulle jag behöva just nu!!! Hur svårt ska det va???


SEN önskar jag de här:

Så jag slipper springa omkring i mina tjocksockar hela tiden  

Den sista önskan vore väl inte så svår?? Den första lite sämre, jag vet...

Av Annelie - 28 november 2010 11:08

Till familjen är numera bestämd och klar, och det är inte årets julklapp enligt all media  

Undra vad vi nu har hittat på??? Spännande!

kan det va:

Eller:

Eller:

Eller:

En upplevelse för HELA familjen???

 

Ja gud ja, listan kan göras lång av alla önskemål som barnen och vi vuxna vill ha, men nu har jag och mannen kommit på ...så i år blir det så....  

Av Annelie - 27 november 2010 21:14

Då har man varit och handlat de första julklapparna  

Lillan var bjuden på kalas på Nimbys värld, så jag och mannen passade på att shoppa lite, blev till och med nått paket till de äldre barnen fast vi har sagt att de har fått klart...men jag kunde inte låta bli, var så "bra" pris så jag bara köpte...*skratt*


Nåja, vi var på elgiganten åxå, kikade på nya trådlösa telefoner, hittade en modell vi gillade till bra pris, men med vår vanliga otur så var den slut  

Väl hemma så hamnade jag på deras hemsida, och nu har jag beställt dem! så här ser de ut:

Panasonic KX-TG8512 Dect-telefon Duo

Sen loggade jag in på telias sidor och har nu även fixat så vi har nummerpresentation, så nu ser vi vem som ringer!!!   


Kvällen har därefter varit lugn, orkar ingenting, tog mig i kragen och hängde upp dessa julgardiner, och hängt tvätt...sen var jag alldeles svettig och mådde illa.

Har tagit feber och lyckliga jag har 38 grader *suck*

Jag myser på med tända ljus och avsmakar lite alterdalens glögg i rabarber och blåbärsmak, mycket goda, dock alkoholfria, måste juh kunna ta en liten tablett.

Mitt pluggande som jag tänkte färdigställa idag, ja, det blir inte...om jag orkar så MÅSTE jag göra det imorgon, på måndag är det Luleå för de sista dagarna i utbildningen.


Kram från en trött liten jag...



Av Annelie - 27 november 2010 11:39

Gick och lade mig så där vid elvatiden igårkväll, helt slut, somnade i princip inom 2 sekunder!

Sen vid tvåtiden i natt började telfonen att ringa!

Satan i gatan vad rädd jag blev!

SEN har vi bytt leverantör, och vi har ingen nummerpresentatör så vi såg inte vem som ringde.

Fan alltså!

Vi hade lite uppslag, antingen ett jävla fyllo som ringer och ska ha sjuts eller så surra, eller att det kanske förhoppningsvis inte, hade hänt hans mamma eller pappa nått...

INSÅG att nummerpresentatör MÅSTE vi ha!

För man kan juh inte ringa hem till gamlingarna mitt i natten heller för att kolla OM de har ringt...*suck*

Det var bara att somna om, med en den här känslan, tänk OM det har hänt dem nå??? tänkt OM vi måste iväg osv...

Nu på morgonen ringde mannen hem till sina föräldrar, nä då, tack för det, så var det inte dem som hade ringt...

Då känner jag hur irriterad jag blev! Här har man gått och mått halvdåligt över att det kanske hade hänt hans föräldrar ngt!


Då finns det bara en "sort" kvar...fyllot..!!! Då blir jag så jäkla arg! Man ringer inte hem till barnfamiljer den tiden! Det finns antingen taxi, och de som verkligen känner oss, ringer på mobilen, eller sms:ar, för de vet, är vi vakna så svara vi där, inte på hemtelefonen..


SÅ mina vänner eller ovänner, tänk er för INNAN ni ringer till folk vid den tiden!! Är det verkligen ett måste kan jag förstå, men annars ge fan i det!!!!

Av Annelie - 26 november 2010 21:34


  

    +15°C Tar Stockholmarna på sig mössor, vinterjackor och handskar. Norrlänningen solar, för varmare än så här blir det inte i Norrland.

    +10°C Göteborgarna försöker förgäves starta upp centralvärmen i sina hus. Norrlänningen planterar blommor... ...i trädgården.

    +5°C Malmöbornas bilar vägrar att starta. Norrlänningen cruisar i en Volvo 240.

    0°C Vatten fryser till is. Vattnet i Torneälven älven blir lite tjockare.

    -5°C Folk i Skåne håller på att förfrysa. Norrlänningen grillar den sista korven före vintern.

    -10°C Gävleborna sätter på värmen i sina hus. Norrlänningen tar på sig en långärmad tröja.

    -20°C Stockholmarna flyr till Mallorca. Norrlänningen slutar fira midsommar, hösten har kommit.

    -30°C Folk i Malmö dör av kyla och försvinner från jordens yta. Norrlänningen börjar torka tvätten inomhus.

    -40°C Stockholm krackelerar sönder i kylan. Norrlänningen köar vid den lokala hembrännarn.

    -50°C Isbjörnarna börjar evakuera Nordpolen. F21 senarelägger sin vinteröverlevnadskurs i väntan på bättre vinterväder.

    -60°C Torneälven förfryser. Norrlänningen hyr video och stannar inne.

    -70°C Den falska norrlänningen flyttar söderut. Norrlänningen blir frustrerad eftersom det inte går att lagra brännvinet utomhus. F21 drar ut på vinteröverlevnadskurs.

    -183°C Mikroberna i maten överlever inte. Samernas renar klagar över att mjölkarnas händer känns kalla.

    -273°C ALL atombaserad rörelse stannar. Norrlänningarna börjar säga till varandra "Helvete, vad kallt det känns ute i dag".

    -300°C Helvetet fryser till is. Norrläningarna är ensamma.  

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards