Alla inlägg under oktober 2011

Av Annelie - 31 oktober 2011 19:56

När man har roligt;)

Har haft en underbar helg!

Helgen började med att jag körde mannen på en 40-års fest i fredags, sen hämtade jag stora damen från bussen, var så glad! För hon stannade hela helgen!

Fredagen bjöd även på små spöken å andra gulliga varelser som ville ha lite godis, sicken tur att jag hade hunnit handla en massa, ca 3,1 kg för att vara exact!

Lillan sprang ut en sväng hon med, utklädd till prinsessa, hon var inte ute länge, men fulla korgen av godis fick hon ändå och en halv chokladsockerkaka till hennes stora lycka!;) Så det blev tända ljus, mjölk och sockerkaka till kvällsfika.


Lördagen blidde det shopping, i alla fall för mig, stora damen var ute efter lite kläder till sitt halloweenparty men hittade inget, men jag hittade till lillan;)

Ja just! Stora damens kille kom åxå, och han stannade här han med, kul med massor av ungdomar och barn hemma igen, kände mig hel i kropp och själ!

Stora damen tog med sig lillan till havsbadet och badade på äventyrsbadet en sväng, där även sonen var med en kompis, när de kom hem så klädde lillan om till sina nya häxkläder och sprang ut med lite vänner på mera bus eller godis! OCH än en gång en korg full med godis! Snacka om en riktigt sockerhelg!

Söndagen kom, stora damen åkte hem:( Sonen drog på bio med sin kompis, lillan var sur och arg för att hon fick göra roliga saker och allt var så orättvist...*suck*


Har även hunnit med att sy till gardiner jag har beställt, som äntligen har kommit, har bytt till dem men det känns lite dumt för snart är det dags att byta igen...nåja, får väl skifta om till dem sen då;)

Så här blidde det:

 

Det gjorde jag i lördags när alla barnen var och plaskade på äventyrsbadet;)

Idag har jag varit och gjort lite nytta, jobbat, höstlov för barnen, men har ingen ledighet att ta ut så lillan får så vackert vara på fritids må-0ns för sen är mannen ledig to-fr ;)...men inte jag..orättvist!

På torsdag ska vår lilla katt kastreras, och vet ni?

Jag har handlat lite...

 

Så att han inte blir tjock och fet efteråt;) Risken är stort överhängande tanke på hans aptit, sen är han inte ute just nu sååååååå han rör juh inte lika mycket på sig som utekatterna gör, men det blir det ändring på till våren!


En liten kortfattad uppdatering!

OJ! Glömde, mitt datum som jag ser fram emot, 29/11 har blivit ändrat, till den 15/11!!! LÄNGTAR! och nu är det verkligen NÄRA!!!

Kram!

Av Annelie - 27 oktober 2011 21:07

Alltså! Dagarna kan inte gå nog fort känner jag! Längtar så till den 29:e november så jag går snart i bitar!

Men med min vanliga otur så lär det väl vara snöstorm och drivis så att jag måste avboka den dagen:(

Men nu är vi inte där än, det är fortfarande torsdag och imorgon är det fredag och lilla jag ska upp före tuppen och öppna på förskolan, vilket innebär tidigare hemgång och det gillas helskarpt!

Imorgon kommer även stora damen hem! Alltid lika roligt! För nu är det ett tag sen...igen, även om det nu inte var alltför länge sedan så känns det alltid som en evighet mellan gångerna:)

Helgen kommer inte inehålla allt för mycket av festligheter, mannen ska på nått imorgon med sina kollegor, middag och dryck vilket kommer innebära en mycket tung lördag för honom;)

MEN det gör inte oss andra något, vi kan alltid dra på stan eller göra nått annat trevligt, storhandla kanske???


Har i alla fall varit en snäll tant idag, har sponsrat lite hockey genom att köpa plastpåsar;) inte illa pinkat av mig måste jag säga;) och säkert en gladare förening;)

Å så till något lite mindre roligt, min NYA iphone som jag fick här för ett tag sen för att min andra dog, har börjat betee sig konstigt den med *suck*

Vilket kommer att resultera i att den kommer att åka iväg för koll och jag blir utan...IGEN! Måste bara ha världens otur! Mannens iphone blir i princip torterad varje dag och den lever!!!

Blir bara så rackarns sur! Men vi får väl se, antingen får jag en ny, igen, eller så kommer den tillbaka för att jag hade fel...

     

Min lilla vän!!! När ska vi någonsin kunna mysa en längre stund???;)

KRAM !

Av Annelie - 26 oktober 2011 07:37

Känns som att det här kommer att bli en bra dag;)

Kallt är det ute tyvärr, men jag har packat lite varmare kläder att ta med sig till jobbet så man inte fryser när vi ska vara ute med de små;)

Idag ska lillan till sin moster och kusin och leka lite, en annan ska på ljusparty efter jobbet vet att jag kommer att köpa nått, det gör jag alltid, och faktiskt den här gången är jag ute efter ett speciellt ljus, jag får hoppas att det har ett sånt, annars finns det säkert annat trevligt att köpa;)


Just nu sitter jag och pimplar kaffe, och har faktiskt lyckats med att måla bägge ögonen KLARA och inte bara hälften *skratt*

Å me det...GODMORGON!

Av Annelie - 25 oktober 2011 17:57

Men alltså vilken dag! Inte på jobbet, det har varit bra, men det är jag, lilla glömska jag!

Steg upp halv fem i morse, tänkte att då har jag god tid att göra dittan och dattan.

Fixa hår, sminkade mig osv, sen bar det iväg till jobbet, var där strax före sex på morgonen, gjorde kaffe, och gjorde iordning inför morgonens bravader.

Vid en tidpunkt på morgonen blev jag lite kissnödig, gick på toa, tvätta händerna och medans jag tog handspriten som avslutning såg jag mig själv i spegeln och brast i skratt!

Jag hade varit så seriös att jag hade fixat ögonbrynen, tagit lite kajal, vilket inte hör till vanligheterna, och så sluttampen, mascaran...men där var ett misstag, hade bara satt mascara på ett öga inte det andra!!

OCH naturligtvis skulle vi ha lite fotografering på jobbet, som tur är så syntes det inte så värst mycket, men verkligen typiskt jag att göra en sån här sak;)


Ja just! Har två roliga datum att se fram emot! Det första är 29/11 och det andra 3/12, vad det är kommer senare kanske.


Kram alla där ute i cybervärlden, imorgon är en annan dag med nya möjligheter och förhoppningsvis med mascara på bägge ögonen;)


Av Annelie - 23 oktober 2011 21:26

Men vilken underbar dag det här har varit!

Vi åkte juh som sagt till Boden till syster yster och hennes sambo, men resan dit var allt annat än bra...

Började som vanligt, harva på efter E4:an, svära lite åt söndagsbilisterna osv...

Sen svängde vi av för att köra en innerväg...mycket dumt...

Gick väl bra en bit, sen dök en riktigt bekant skylt upp, vägarbete! *suck*

Grus, stora stenar, gupp som fick en berg och dalbana att vara rent sagt löjlig!

Nåja, efter att ha svurit några fina valda ramsor, så kom vi fram till min syster.

Ett jättetrevligt hus! Visserligen hade de börjat riva, men bara höra vad de tänkt osv så fick man en härlig inblick i hur det kommer att se ut, och jag säger det bara: ME LIKE!!

Sen blidde det pizza, kaffe, surr och skratt, prövade en kanonsnygg BH som min syster beställt från Englad, kommer att beställa själv en eller två, satt som smäck! Å snygg var den! Fanns i  många roliga färger;)

Resan hem gick betydligt bättre, körde en annan väg hem som vi förmodligen kommer att köra händanefter, via Avan som det heter, nackdelen i dag var väl att jag fick slut spolarvätska och att min bil såg ut som en lerhög:( MEN det fixade min systers sambo illa kvickt, han spolade av den innan vi skulle åka, så nu är den bara allmänt skitig;)

Ja just! Fick en sopsäck full med kläder åt lillan åxå!! Gud så bra!! DET behövs verkligen! Så tack än en gång syss!! Värt massor!

Nu har kvällen kommit, jobb imorgon, det regnar ute=grått och trist, men lite kaffe på det här, lite ljus, så blir det nog bra;)


 

Min lilla bil när jag köpte den, den är inte så här ren just nu kan jag lova;)  

Min syster och hennes sambo hemma hos oss för ett års sen drygt;)


Ha en jättefin kväll alla!


Av Annelie - 22 oktober 2011 22:02

Och nä...jag festar inte;)

Idag sov jag som vanligt väldigt länge, steg upp runt halv elva, gick å lade mig tidigt igår kväll och har sovit som en stock hela natten!

Mannen berätta att han hade varit ute och jobbat nån timme när jag låg å sov, å inte märkte jag det inte:)

Idag har jag plockat å donat ute på gården, jag läste att det hade snöat några mil härifrån, inåtland, nu är det bara en tidsfråga innan första snön anländer här åxå, längtar faktiskt! Inte nu till att skotta och dessa -25 grader, men snön gör allt så mycket ljusare än det här gråa trista vädret:(

Men nu är vi då förberedd, krattorna är insatta i förrådet och skyfflarna uttagna, utifall att inte mannen kan komma hem och skotta med traktorn, alltid redo ska man va;)

Städade sen upp lite inomhus, tvättat tjugotal maskiner känns det som, men jag har även hunnit läsa ut två böcker och hinkat en massa kaffe.

Nu sover barnen sött i sina sängar efter lite lördagsmys och tv-tittande så nu myser jag och mannen framför tv:n, alltid lite lyxigt när man får bestämma kanalen själv, det hör inte till en vana i det här huset...

Imorgon bär det äntligen av till min syster och hennes sambo *längtar* så kanske det blir lite kort från visiten;)

Ja just! Har prövat min nya plattång, och den var riktigt bra, okey, kanske inte som min frissas nu då, men helt klart mycket bättre än vad jag trodde, den blev varm fort och det gick smidigt att platta ut lockarna, det negativa var väl att det var inte så roligt efteråt. Mina axlar vill som inte vara med på noterna, så jag fick vila mellan varven, men nu är det då gjort, så jag får väl undvika och tvätta håret mer än en gång i veckan el nått sånt;)

 

En klockren bild, kunde lika gärna varit jag;)

Av Annelie - 21 oktober 2011 21:32

Fredag, ätnligen! Trodde aldrig den här dagen skulle komma, veckan har varit rätt okey, men jag är så slut! Trött och sliten.

Lillan, som jag fick åka hämta igår från skolan, hon är pigg som en mört, var nog bara ren utmattning för henne, inte så konstigt tanke på att hon varit småsjuk i ett antal veckor nu:/

Idag efter jobbet åkte jag och investerade i en plattång, om den är bra eller inte vet jag inte än, har inte prövat, men inget kan bli sämre än den lilla reseplattången jag har just nu.

Nu har jag köpt den här:

Har som sagt inte prövat den än, men va tusan, när stora damen tog sitt pick å pack å flytta till sin pappa så tog hon juh med sig sin plattång som jag bruka låna, men nu har jag då en egen, känns riktigt bra! Nu ska jag bara klara av att fixa frillan åxå, det blir en annan historia tror jag;)

Kvällen här hemma går i lugnets tecken, så kommer det bli imorgon med antar jag, för på söndag ska vi till min ena syster och dricka kaffe i deras nya hus! *längtar!*


Å så vill jag bjuda på nå fint, i alla fall i mina ögon 

Min äldsta dotter! Älskar dig!!!   


Av Annelie - 20 oktober 2011 22:10

Ja gud ja!

Började med att stiga upp före tuppen, inte min favorittid precis men nog är det skönt att sluta lite tidigt ibland åxå.

MEN det blev att sluta tidigare än beräknat, vid halv ett ringer de från lillans skola och hon är allt annat än pigg.

Jag packade mig iväg och hämtade en mycket ledsen och slut liten tjej, hon var varm som en kamin och jag tänkte att hon måste ha närmare 40 graders feber!

Hem vi for och tempen vi tog, men inte tusan hade hon feber inte, 36,7, om hon inte har blivit tvärkall istället;)

Men nånting är det då, för gråtandes somnade hon i soffan och sov i över tre timmar, nu ikväll har hon varit rätt så pigg men inte sig själv, så vi får väl se vart det här barkar, mannen ska då vara hemma med henne imorgon utifall att.


Själv har jag roat mig med att vara till min gulliga frissa och klippa till håret, äntligen har jag den friysen som jag har kämpat och sparat till! Blev så nöjd!! Hon e bara bäst!

Sen när jag kom hem så kom min gulliga vän förbi, jag färgade hennes utväxt, blondin som hon är, och naturligtvis blev det massa, surr och skratt;)

NU är kvällen här och imorgon ska man jobba och sen är det helg! Längtar verkligen måste jag erkänna, det är lite långt mellan helgerna måste jag erkänna  

Så godnatt alla!

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards