Direktlänk till inlägg 10 november 2010

*SUR*

Av Annelie - 10 november 2010 08:28

Det finns nog ingen människa som kan reta upp mig så mycket som min äldsta dotter,men det finns heller ingen annan som är så himskans ärlig heller!

DET uppskattar jag!

Tänk om människor, *istället för att gå bakom ryggen och tissla och tassla, skriva på bloggar el bland annat FB*..säga det rakt ut??? varför är man så himla feg med det?

Tyvärr så är jag inte så att jag alltid säger rakt ut, är hellre tyst och säger ingenting, men ibland kan det poppa ur, och jag står för det.

DET har jag lärt mina barn, ärlighet! SEN att man ljuger finns inte i den här världshistorien, jag blir skogstokig när jag hör när nån sitter och ljuger.


DET sa min son en gång till sin lärare.

"Det värsta min mamma vet är när man ljuger, då blir hon så arg så hon kokar"


När man inte kan säga saker rent ut, eller håller inne, eller går bakom ryggen, brukar jag säga till mina barn, att man får alltid veta, på ett eller annat sätt, och hur mår människan då??

Tänk om man säger det på en gång istället?

Så slipper mam obehag, eller säg ingenting alls är väl ännu bättre?

Har man inget vettigt att säga, var bara tyst!


Nä, jag uppskattar ärlighet, och jag hoppas mina vänner och övriga som läser är det mot mig, man behöver inte "låtsas" vara min vän, varken här eller på FB...för det vinner man inget på, inte då från mig i alla fall...


Ps: Ett irreterande inlägg jag vet, men den här morgonen har inte varit den bästa, behöver skriva av mig...och man får väl göra det??? Det är juh min blogg;)


Godmorgon el vad man nu ska kalla det...

 
 
Vera

Vera

10 november 2010 23:28

Det är ganska kul att se på högersidan i din blogg; senaste inläggen. Överst står "Glad", sen kommer "Sur", och "Måndag"... vilken kombination *S*
Det är bra att du lär dina barn vikten av ärlighet, det försöker jag oxå göra. Man kommer långt med att berätta sanningen, bara en sån sak att underlätta livet genom att slippa hitta på saker och sedan komma ihåg dom i efterhand- så bökigt! Vissa gånger kan sanningen såra och då får man ta sig en funderare på om det verkligen är nödvändigt att säga saker rakt ut eller om det är lika bra att knipa igen, svälja och gå vidare.

Att pika, tissla bakom rygg eller via nätsidor är INTE en bra lösning, håller med dig totalt.... och även om du tycker du gnäller i din blogg så är det ju en av anledningarna till att man har en blogg! Här ska vädras, kännas och berättas- dina ord och känslor- sådetså!

KRAM och grattis på födelsedagen :)

http://vera-med-flera.blogspot.com

 
Anna Vesterlund

Anna Vesterlund

11 november 2010 07:04

Visst är det bra att vara ärlig, det ska man vara. Men Anneli, allvarligt... vi drar alla en vit lögn ibland, vi snackar alla skit om någon nån gång i livet. Vi tisslar och tasslar allihopa.. vi är faktiskt inte mer än människor, inga perfekta maskiner.Jag tror säker att du precis som jag nån gång gått bakom ryggen på en människa, jag säger inte att känslan var bra eller att det var snällt gjort.. men det är nog något som vi alla har prövat på tror jag. Visst är det oärligt att skriva saker och ting på facebook eller bloggen, men kanske det ibland är ett sätt att uttrycka sig. Ibland kan man känna och tänka, tycka saker.. men ibland kankse det är lika bra att inte säga de rakt ut, kanske överreagerar man själv och behöver betändetid på sig om det är en sån grej så man orkar dra upp något liv om det. Ids man inte det, som i mitt fall så kan man skriva om det generellt, sen får den personen som vet med sig vad dom gjort ta åt sig av de, jag bryr mig inte heller om en miljon människor tar åt sig av mitt blogginlägg. det är skrivet från hjärtat, och jag hatar folk som pikar mig lika mycket som du hatar oärlighet.Vi människor ska inte måla upp oss som några perfekta människor, för det är vi inte.. jag tänker inte påstå att jag är nått jag inte är, jag är en individ med fel eller brister. Dom som inte gillar mig behöver inte heller slösa min energi till att låtsas gilla mig precis som du skriver i din blogg :) Förstår och respekterar det du skrev om din födelsedag, men en grattis sms kankse man kan få släna iväg?! Kram

http://www.annaershammar.blogg.se

Annelie

11 november 2010 08:14

Som alltid anna har du så kloka ord;) Naturligtvis får du skicka ett grattis sms!!! Ingen mer än jag blir juh glad, annars LJUGER jag juh;)))
Alltid kuligt att bli ihågkommen även om jag inte orkar fira:/

 
Anna Vesterlund

Anna Vesterlund

11 november 2010 08:39

Klart jag kommer ihåg din födelsedag, jag har dig uppskriven i min almernacka :) Kramar!

http://www.annaershammar.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 24 december 2013 11:29

Julminnen är något man skapar genom traditioner, vad man har upplevt från det man är liten och hela vägen upp till sitt vuxna liv. Jag har många fina mina minnen som jag bär med mig, med mina fina farföräldrar... Tyvärr tog den tiden slut, så gjo...

Av Annelie - 6 december 2013 23:57

Miss me... eller den jag var på väg att "bli"...*suck* Hatar sjukdomar, besvär.. för tid för träning.. det har jag!       I juni är dessa tagna... i år.. hade juh på börjat ngt.. en bit på väg! Fasiken de kan man inte tro när man ser mig nu,...

Av Annelie - 6 december 2013 20:50

En vanlig hemmakväll hemma hos Öbergs... Tv:n med förstärkare å hela kittet går på högsta volym, finalen Idol, japp den ska både se och icke förglömmas, höras.. Mitt i allt får min man ett sms. -Happ bäst å klä på sig säger mannen och drar på s...

Av Annelie - 6 december 2013 08:18

Ja! Ingen försovning idag    Fast jag undrar om lillan och mannen var lite skeptiska ändå? De ställde larmet på lillans mobil igår kväll så att det inte skulle bli samma sak idag, vilket blev en riktig mysmorgon med julkalendern *som vi missat ...

Av Annelie - 5 december 2013 09:34

... eller så inte! Vaknade med ett ryck när jag hör min mans röst i hallen.. Shit! tänkte jag.. Vad tusan är klockan? Tittade lite snabbt å insåg till min fasa att den var 8! Å lillan som har idrott på morgonen och bör vara omklädd och klar...

Presentation


Är en glad och sprallig 39-årig 3 barns mamma. Den här bloggen handlar om allt möjligt, inredning, träning och om vårt liv.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Gästbok

Följ min blogg

bloglovin

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

RSS

Besökare


Ovido - Quiz & Flashcards